dimarts, 23 de juny del 2009

Coquetes (tortitas) de massa mare amb pomes potxades a la sidra


M’ha sortit un títol que impressiona (he,he,he) però la realitat és ben diferent. És un plat gens complicat, però sí llarg de realitzar.
El seu resultat és boníssim i molt temptador....
M’he quedat sense forn !!!! Quin drama... i tenia necessitat de fer alguna cosa amb la massa mare.
Vaig fer el tafaner pels meus blocs preferits de cuina i xafardejant, xafardejant per un dels blocs que més m’agrada, La flor del calabacín, vaig trobar aquesta recepta de “tortas con masa madre”.
Vaig pensar "Ja ho tinc !!!!" una recepta que pinta boníssima.
Però, com la colo al sopar? Doncs fàcil, la faré de postre amb pomes potxades a la sidra.
Per fer les coquetes (tortitas) aquí us passo la recepta íntegra del bloc que ja us he esmentat abans.

Ingredients per sis coquetes grans
250 gr de massa mare (ja us explicaré com està feta la de casa)
1 cullerada sopera de sucre moreno bio integral (Assana)
1 cullerada sopera d’oli verge d’oliva
1 ou bio
¼ de cullerada de cafè de sal
½ cullerada de cafè de llevat en pols de rebosteria
Tots els ingredients s’han de barrejar (separar la clara del rovell de l’ou) i remenar. Muntar la clara a punt de neu i afegir-la, amb molt de compte, a tota la massa.
S’han de fer amb una paella antiadherent. Agafar massa amb un cullerot, posar-la a la paella i donar-li al volta quan hi surtin bombolles.
Boníssim!



Per les pomes potxades a la sidra, a casa agraden molt. Molts cops les fem per acompanyar el salmó fet al vapor. L’opció de la sidra és molt personal. També les potxem amb sucre sol. A casa fem servir pomes Golden, però crec que amb una poma més àcida (Granny Smith) també pot quedar bé, però en aquest cas amb sucre sol ja que la sidra ja acostuma a tenir un punt d’acidesa.
Jo faig servir unes pomes Golden que són dels Alps (a Andorra ens arriba molta fruita francesa i molta poma dels Alps). Normalment són de la marca Perlin (Alps del sud) però ahir les vaig fer amb les Marlene, que són del sud del Tirol.

Ingredients:
1 Poma Golden bio

20 gr de mantega bio (Pasturages)
1 cullera de cafè de sucre moreno bio integral (Assana)
100 ml sidra casolana (la meva és d’una sidreria basca casolana)
Canyella amb pols al gust

Jo ho faig de la següent manera (encara que totes les opcions són bones):
Tallo la poma fineta (en forma de lluna). Procurar que ni sigui molt fina ja que sinó el resultat final és molt transparent.



En una cassola (la meva és de terra) hi poso la mantega que es desfaci a foc lent. Quan està desfeta, hi poso la poma i el sucre per sobre i ho deixo tapat per a que potxi a foc mitjà durant deu minuts. Passat aquest temps, hi afegeixo la sidra. Abaixo el foc i ho deixo potxar 10-15 minuts mig tapat.
Ho destapo del tot, sempre a foc lent, i deixo que la sidra s'evapori uns 20 minuts més fins que ja no faci olor d’alcohol. Ho trec del foc i ho deixo reposar 30 minuts per a que la poma acabi de impregnar-se dels sucres.



Un cop fet i reposat, poso la poma potxada sobre les coquetes de massa mare i hi poso un polsim de canyella en pols.
Boníssim i fàcil de fer.




Que us aprofiti !!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada