divendres, 17 de juliol del 2009

PA AMB MASSA MARE. PAN CON MASA MADRE



Ja he tornat de vacances!!! He tornat carregat de productes de les comarques tarragonines. Vi del Montsant (cooperativa de Cornudella), oli verge d’arbequina, arròs bomba i marisma de l’únic molí de fusta que queda a tot el Delta de l’Ebre. Prometo un post explicant tots aquest productes i d’algun restaurant que val la pena.

Però amb la tornada de les vacances hi ha hagut canvis a la cuina i ja tinc forn nou!!!

La primera cosa que ha cuit el nou forn ha estat aquest pa de massa mare.



El meu primer pa amb massa mare.
Per fer-lo, he seguit punt per punt aquest magnífic tutorial de la pàgina de l’Iban Yarza.
Per lo tant, tampoc tinc massa cosa que explicar-vos. A les fotos podeu veure com m’ha quedat. Per ser el primer no està malament…
El sabor es boníssim i ha guanyat a mesura que han passat els dies. El vaig fer dimecres al migdia i vaig aguantar fins dijous al matí per provar-lo… Però el dijous a la nit i aquest matí el sabor ha guanyat amb intensitat. Avui hem esmorzat pa amb massa mare i melmelada natural de nabius (feta a casa) excel·lent !!!



Alguns apunts:

Amb la següent combinació m’ha sortit un pa de 500 gr.

236 gr de farina de força
446 gr de massa mare
13 gr de sal
7 gr de sucre morè bio

L’enfornada i la temperatura del forn l’he fet calcada del que diu l’Iban. He mantingut la posició del ventilador en marxa tota l’enfornada.
Però m’ha fet por que es cremés i li he tingut 40 minuts. A la part central del pa li han faltat aquests deu minuts de cocció.
Passats els primers 15 minuts, li he fet alguna polvorització d’aigua (dues o tres vegades) durant la fornada.
Aquí us el presento. Si veieu alguna cosa amb les imatges o teniu consells per millorar ja ho sabeu.
Ja tinc massa mare activant-se de nou…



Bon profit !!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada