divendres, 19 de juny del 2009

HUMUS




Com tots ja sabeu, l’humus és aquella pasta de cigrons tant típica de segons quins països àrabs.

Ja feia molts dies que volia provar de fer-la i menjar-la amb el pa marroquí, segur que és millor amb pa libanès (més finet que el marroquí fet a casa). Hauré de buscar receptes de pa libanès.
Ahir, aprofitant que havia fet pa marroquí per uns amics, en vaig tornar a fer.
La recepta bàsica la vaig agafar d’aquesta pàgina. La veritat és que pràcticament no hi he fet cap variació.

Jo compro els cigrons els fets, perquè és una d’aquelles llegums que mai em surten bé quan els bullo jo a casa i em fa ràbia perquè cigrons cuits i bios no en trobo.

Ingredients

400 gr de cigrons escorreguts
2 dents d’alls
3 cullerades de Tahin o pasta de sèsam
Una miqueta d’anís amb gra, segons el gust
Sal i pebre negre
Suc de ½ llimona
Tres cullerades soperes d’oli verge d’oliva

Els cigrons han d’estar escorreguts i reservar una miqueta del suc per si l’humus queda massa espès.



Posar tots els ingredients junts i passar-los per la batedora fins aconseguir una pasta consistent però no espessa (depèn del gust). Si ens queda molt espessa, hi afegim una mica més de suc dels cigrons.



Un cop fet, posar-lo en una safata i per sobre posar-hi llavors de sèsam, prèviament torrades en una paella, i si us agrada s’hi pot posar una miqueta de pebre vermell dolç.



Bon profit!!!

1 comentari:

  1. Que rico el humus, yo también estuve a punto de prepararlo con los falafel pero ya me parecieron demasiados garbanzos en una sola comida.
    Te ha quedado estupendo.
    Un saludo

    ResponElimina