dimecres, 24 de juny del 2009

Massa mare (a la meva manera)


Fa poc temps que conec la massa mare, ho he de reconèixer. Algun cop havia llegit que alguns forns estan recuperant la base de fer pa i llegia, sorprès, el terme massa mare. Remenant, he anat sabent coses sobre la massa mare.
Remenant per la xarxa, he vist que la més comú és la de l'Erik Kaiser, però també he llegit d’altres mètodes i en algun llibre, encara més mètodes. Això és apassionant

La meva, actualment, és una petita barreja d’algunes receptes. De moment em funciona bé, o això crec. Fa una olor molt bona i em deixa els pans amb una molla molt flonja.

La base d’aquesta massa mare és aquesta
Però ara us explico la que actualment utilitzo jo.
Vaig agafar uns 50 gr de la massa mare principal (primer pas fet) i vaig fer els següents passos:

Primer dia:
50 gr de farina integral (farine d’épautre) que vaig comprar a un molí artesà de França (Domain Bénazeth. Le Moulin. 11160 Villenueve-Minervois)
50 gr de farina de força
100 gr d’aigua a temperatura ambient

20 gr de sucre moreno bio marca Asana

20 gr de iogurt natural bio


Barrejar-ho amb la massa mare inicial i deixar-ho 24 hores a temperatura ambient. En aquest cas, calor de dia i fresca de nit.

Segon dia:
200 gr de farina de força
200 gr d’aigua temperatura ambient


Barrejar-ho amb la massa del dia anterior i deixar-ho reposar 24 hores més (depenent de la temperatura ambient)
Un cop feta, la guardo a la nevera. Si l’he d’utilitzar procuro activar-la 12 hores abans.

Si la feu, ja em direu què us sembla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada